Ο ML 100L2‑4 είναι ένας μονόφασιος ηλεκτροκινητήρας τεσσάρων πόλων (4 HP / 3 kW) με ονομαστική ταχύτητα 1400 σ.α.λ. και άξονα Ø 28 mm. Κατασκευάζεται με σώμα αλουμινίου, διαθέτει αποσπώμενα ποδαρικά και κωδικοποιείται ως τύπος B3 (φλάντζα με βάση). Το σύστημα εκκίνησης χρησιμοποιεί δύο πυκνωτές (CSCR – Capacitor Start & Capacitor Run), κάτι που βελτιώνει σημαντικά τη ροπή εκκίνησης σε σχέση με τους απλούς κινητήρες (ο εκκινητής-πυκνωτής συνδέεται παράλληλα με τον μονίμο πυκνωτή μόνο κατά την εκκίνηση, προσφέροντας υψηλότερη στιγμιαία ροπή). Το μοντέλο παρέχεται με καλώδιο και φις, πλατινοφόρο διακόπτη εκκίνησης και 100 % περιέλιξη από χαλκό.
Αντλίες και πιεστικά: Κατάλληλος για μονάδες αντλιών νερού, πιεστικά πλυστικών, συστήματα άρδευσης και κυκλοφορητές.
Συμπιεστές και μηχανήματα εργαστηρίων: Δίνει επαρκή ροπή για μικρούς αεροσυμπιεστές, εργαλεία ξυλουργίας, τριβεία, μηχανές κοπής, λειαντήρες ή άλλες ημιαυτόματες μηχανές.
Γεωργικά/βιοτεχνικά μηχανήματα: Μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε θρυμματιστές, κοπτικά, ταινιόδρομους, αναδευτήρες ή άλλες εφαρμογές όπου απαιτείται συνεχόμενη ροπή και χαμηλότερη ταχύτητα.
Η τεσσάρων πόλων σχεδίαση (1400 rpm) προσφέρει υψηλότερη ροπή σε χαμηλότερες στροφές, κάτι που τον καθιστά πιο κατάλληλο για μηχανήματα που λειτουργούν για μεγάλα χρονικά διαστήματα σε φορτίο.
Ισχυρή εκκίνηση: Χάρη στο σύστημα CSCR (διπλός πυκνωτής), ο κινητήρας παρέχει υψηλή ροπή εκκίνησης, βελτιώνοντας τη λειτουργία σε εφαρμογές που απαιτούν μεγάλο ρεύμα εκκίνησης.
Ελαφρύ σώμα αλουμινίου: Το περίβλημα αλουμινίου μειώνει το βάρος και βοηθά στην καλύτερη απαγωγή της θερμότητας.
100 % χάλκινη περιέλιξη: Εξασφαλίζει αντοχή, υψηλή απόδοση και μικρότερες απώλειες ισχύος.
Πλατινοφόρος διακόπτης: Η εκκίνηση γίνεται με ενσωματωμένο μηχανικό διακόπτη (φιλικός στη χρήση).
Αποσπώμενα ποδαρικά: Δυνατότητα μετατροπής από βάση (B3) σε φλάντζα (B5/B14) αν χρειαστεί.
Ενσωματωμένο καλώδιο με φις: Έτοιμος για άμεση σύνδεση σε μονοφασική παροχή 220 V/50 Hz.
Ασφαλής λειτουργία: Διαθέτει θερμοκρασιακό διακόπτη και κυκλωματοδιακόπτη για προστασία από υπερθέρμανση και υπερένταση.
Σωστή εγκατάσταση: Συνδέστε τον κινητήρα μόνο σε παροχή 220 V με κατάλληλο διακόπτη και ασφάλεια. Η λανθασμένη τάση ή ένα ακατάλληλο καλώδιο μπορεί να προκαλέσει υπερθέρμανση.
Προστασία από υγρασία: Αν και ο κινητήρας είναι TEFC, δεν πρέπει να λειτουργεί σε περιβάλλον με υψηλή υγρασία ή κατευθείαν εκτεθειμένος σε νερό.
Σωστή επιλογή πυκνωτών: Οι δύο πυκνωτές έχουν συγκεκριμένη χωρητικότητα. Η αντικατάστασή τους θα πρέπει να γίνεται με τα ίδια τεχνικά χαρακτηριστικά, καθώς επηρεάζουν τη ροπή εκκίνησης και τη λειτουργία.
Φόρτος λειτουργίας: Βεβαιωθείτε ότι η ισχύς του κινητήρα είναι επαρκής για το φορτίο. Η υπερφόρτωση οδηγεί σε υπερθέρμανση.
Συντήρηση: Ελέγχετε περιοδικά το ρουλεμάν, το καλώδιο και τους ακροδέκτες. Καθαρίζετε τη σκόνη από τις γρίλιες ψύξης. Μην επιχειρείτε επισκευή χωρίς αποσύνδεση από το δίκτυο.
Μονοφασικά μοτέρ single‑capacitor (MY series): διαθέτουν μόνο πυκνωτή λειτουργίας, άρα έχουν χαμηλότερη ροπή εκκίνησης και χρησιμοποιούνται σε ελαφρά φορτία (π.χ. ανεμιστήρες). Το ML 100L2‑4 με δύο πυκνωτές παρέχει σημαντικά υψηλότερη ροπή εκκίνησης, κατάλληλη για αντλίες και κομπρεσέρ.
Μοτέρ 2 πόλων (2800 rpm): παρέχουν διπλάσια ταχύτητα αλλά μικρότερη ροπή και χρησιμοποιούνται σε εφαρμογές όπου απαιτείται υψηλή ταχύτητα (π.χ. δισκοπρίονα). Ο ML 100L2‑4 4 πόλων είναι καταλληλότερος για εφαρμογές με συνεχή φορτίο και μέτρια ταχύτητα.
Τριφασικά μοτέρ: προσφέρουν υψηλότερη απόδοση και μικρότερη κατανάλωση. Ωστόσο, απαιτούν τριφασική παροχή, η οποία δεν είναι διαθέσιμη σε όλες τις εγκαταστάσεις. Ο ML 100L2‑4 είναι κατάλληλος για οικιακά ή μικρά επαγγελματικά δίκτυα 220 V.
Είναι ο κινητήρας αναστρέψιμος; Ναι, μπορεί να περιστραφεί δεξιόστροφα ή αριστερόστροφα με αντίστοιχη αλλαγή στη συνδεσμολογία των αγωγών.
Πόσο ζυγίζει ο κινητήρας; Το βάρος του ML 100L2‑4 κυμαίνεται περίπου στα 30–33 kg, λόγω του αλουμινένιου περιβλήματος και των δύο πυκνωτών.
Χρειάζεται συντήρηση; Απαιτείται περιοδικός καθαρισμός των πτερυγίων ψύξης και έλεγχος στους πυκνωτές και τα ρουλεμάν. Να ελέγχετε επίσης το καλώδιο και τον διακόπτη εκκίνησης. Δεν χρειάζεται αλλαγή λαδιού καθώς πρόκειται για κλειστού τύπου (TEFC) κινητήρα.
Πώς γίνεται η τοποθέτηση; Η βάση B3 με αποσπώμενα ποδαρικά επιτρέπει τοποθέτηση πάνω σε επίπεδη επιφάνεια ή σε πλαίσιο μηχανήματος. Για διαφορετικές φλάντζες (B34/B14) υπάρχουν αντίστοιχες εκδόσεις ή ανταλλακτικά.
Μπορεί να ελεγχθεί με ρυθμιστή στροφών (inverter); Καθώς είναι μονοφασικός με πυκνωτή, δεν προτείνεται χρήση μετατροπέων συχνότητας. Για ρύθμιση στροφών συνιστώνται τριφασικά μοτέρ με inverter.
Με την παραπάνω αναλυτική περιγραφή, ο ML 100L2‑4 παρουσιάζεται ως αξιόπιστη λύση για απαιτητικές εφαρμογές όπου απαιτείται μονοφασική τροφοδοσία, υψηλή ροπή εκκίνησης και μακροχρόνια λειτουργία.